توجه به افزایش استفاده از کانال های تلگرام ، شاید حجم بسیاری از اخبار غلط و شایعاتی هستیم که نظارتی بر آنان نیست ، بر این اساس شورای عالی مجازی تصمیمی در جهت نظارت بر اینگونه کانال ها گرفت که در حال حاضر اجرایی شده است . بر اساس این تصمیم کانالهایی که بیش از 5 هزار عضو دارند می بایست جهت اهراز هویت و ثبت کانال تلگرامی خود در ستاد ساماندهی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام نمایند.

با توجه به افزایش استفاده از کانال های تلگرام که امروز سریع ترین رسانه می باشد و اخبار و اطلاعات دست اول جهان را با سرعتی فوق  العاده به دست ما می رسانند ، شاید حجم بسیاری از اخبار غلط و شایعاتی هستیم که نظارتی بر آنان نیست ، و تقریبا از یک ماه گذشته شورای عالی مجازی تصمیمی در جهت نظارت بر اینگونه کانال ها گرفت که در حال حاضر اجرایی شده است . بر اساس این تصمیم کانالهایی که بیش از ۵ هزار عضو دارند می بایست جهت اهراز هویت و ثبت کانال تلگرامی خود در ستاد ساماندهی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام نمایند. و ادامه فعالیت برای کانال های شلوغ و پرجمعیت بدون مجوز غیر ممکن خواهد شد .

صاحبان این کانال ها می بایست از تاریخ ۷ بهمن لغایت ۷ اسفند سال جاری نسبت به ثبت کانال و احراز هوست در ستاد ساماندهی اقدام نمایند.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مرتضی موسویان در این رابطه افزود : تا کنون بیش از ۱۱ هزار کانال تلگرام با بیش از ۵ هزار کاربر شناسایی شده است که مدیر این کانال ها موظف هستند که اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نمایند. و امید بر این است که با راه اندازی این سامانه از بسیاری از کلاه برداری های اینترنتی و نشر محتویات غیر اخلاقی و شایعات در تلگرام که در حال حاضر محبوبترین مسنجر در کشورمان است جلوگیری شود.

سایت ستاد سازماندهی