یکی از راههای کسب درآمد از اینترنت در ایران  کسب درآمد از تلگرام هست، تلگرام با سن کمش نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی مانند واتساپ و لاین و وایبر و تانگو و ،،،خیلی زود تونست تو دل ایرانی جا باز کنه،  میتوان کسب درآمد از طریق تلگرام رو به سه قسمت تقسیم کرد، 1- کسب درآمد از طریق کانال تلگرام 2- کسب درآمد از ربات تلگرام 3- کسب درامد از طریق ساختن  استیکر.

کسب درآمد از طریق کانال تلگرام:با تحولی که تلگرام  دو سال قبل انجام داد ، خیلی چیزها دگرگون شد و خیلی ها با این تحول از فرصت بهترین  استفاده را کردند و کانال ایجاد کردند و آن را در دیگر شبکه های اجتماعی تبلیغ کردند تا کانال انها چندین هزار  و حتی میلیون بیننده داشته باشد،اما  هنوز دیر نشده است.

فرصت باقیست و به راحتی  می توان با تلاش و پشتکار و با صرف چند روز اعضا و منبر کانال را افزایش بدهید و به کسب درامد از طریق کانال خود برسید که در این پست نحوه ی افزایش درآمد از طریق اینترنت و کانال تلگرام  و افزایش ممبر را یاد می دم،ابتدا  باید  برای کانال که ایجاد کردید ممبرجمع کنید، در هنگام ایجاد کانال این امکان هست تا اسامی رو از دفترچه موبایل خود به کانال اضافه کنید، سعی کنید همه افراد دفترچه تلفن رو اضافه کنید.

از افراد  دفترچه تلفن خودتون  درخواست کنیدکه از کانالتون  لفت ندن، چون  وقتی دیگران میان کانال شما و ببینند تعداد اعضای کانال کم هست  حتی اگر شما بهترین و جالب ترین پست ها و مطالب  رو هم بزارین عضو نمی شوند و یا بعد از عضویت  بعد از چند لحظه میرن،اگر شما  دوست عزیز در شبکه های اجتماعی بخصوص  اینستاگرام ، فیسبوک ، توییتر ، و گوگل پلاس عضو ین، لینک کانال رو در بیوگرافی شبکه که عضو هستین بزار تا دوستان و دیگران از وجود اون با خبر بشن.

اما قبل از قرار دادن لینک  کانال در شبکه های اجتماعی خودتون  در کانالتون تعدادی مطلب و کلیپ خوب و کم حجم و به روز بزارید تا هنگام ورود افراد به کانال ببین و متوجه بشن که کانال شما پر محتوا هست،وقتی اعضای کانال شما زیاد شد میتونید با گرفتن تبلیغات نسبت به کسب درامد از تلگرام بپردازین.

کسب درآمد از طریق ربات تلگرام:گونه دیگری از کسب درآمد در تلگرام  که ربطی به ایجاد کانال و ایجاد استیکر ندارد، ساخت ربات که سخت‌‌تر و  پر هزینه تر ه می باشد، برنامه‌نویسان قابلیت ایجاد ربات‌هایی را دارند که اخبار را از یک یا چند سایت میگیرد و در یک مکان نمایش می‌دهد، این برنامه‌نویسان مبلغ نگارش ربات را بین 400هزار تومان تا 3 میلیون تومان درنظر می‌گیرن، یک نمونه از ربات تلگرام جهت کسب درآمد ربات فروش شارژ  هست.

چگونه یک ربات تلگرام ایجاد کنیم ؟در تلگرام پروفایل @BotFather را باز کرده و شروع به مکالمه با آن بکنید،برای ایجاد یک ربات تازه فرمان “/newbot” را تایپ کرده ، BotFather از شما درخواست ورود یک نام را کرده  که نام ربات شما خواهد شد.

بعد از وارد کردن نام ربات یوزر ربات که باید یکتا باشد را وارد کرده، این یوزر باید با پسوند bot بوده ، حالا ربات شما ایجاد شده است و می تونید  به سیسم متصل نمایید، بعد از ایجاد ربات یک پیام از BotFather دریافت می کنید که حاوی یک رمز است که این رمز را باید برای ربات botsharj_bot ارسال کنید تا ربات شما به سیستم ما متصل بشه.

کسب درآمد از طریق استیکر شما در تلگرام با استیکر های زیادی که به صورت رایگان در  اختیار شما قرار داده میشن برخورد کردین، در این استیکرها نام سازنده و یا شرکت سازنده درج شده که خودش یک نوع تبلیغ محسوب میشه، خوب شما هم با استفاده از ربات خود تلگرام میتونین استیکرهای جالب درست کنید و به تبلیغ و کسب درامد بپردازین.

من موضوع کسب درآمد از تلگرام رو در همین جا به پایان میرسونم، و به شما توصیه میکنمکسب درآمد از کانال تلگرام رو در اولویت قرار بدین، اگر بتونین برای شهر یا روستا و محل زندگیتون یک کانال خبری درست کنید، زودتر به کسب درآمد میرسین.